fredag 27 juni 2008

Skolavslutning med grillad kyckling!

Åh! Sista dagen i skolan igår! Vad härligt. Visserligen har bara skolplikten gällt 2 timmar per dag, men ändå. Hemmastudierna har sedan länge lagts på hyllan för att istället ägna tiden åt att att titta på CSI och surfa ner mig på familjelivs-forumet på internet. 

Men för att fira skolavslutningen så åt vi grillad kyckling till middag. Mums. Inte som ICA's kyckling hemma, men nästan i alla fall. Åt med god aptit tills jag upptäckte att min kycklinghalva hade fler vingar än vad jag trodde en kyckling hade. Men nej, det var ingen extra vinge, det var hela huvudet med näbb och allting kvar. Mådde lite illa när jag tänkte på den stackars kycklingen. Hade väl aldrig i min värld kunnat tro att jag skulle vara så känslig, någon som barn kunde slåss om vem som skulle få suga i sig benmärgen, eller lägga älgtunga eller älghjärta som pålägg på mackan. Flera år senare och ett kycklinghuvud får det att vrida sig i magen.  Man har väl blivit känslig...

Inga kommentarer: