tisdag 3 mars 2009

Då var det dags igen....allting på en gång

Då var det dags igen - PANIIIIIK! Hjälp!
Jo, det är dags att börja skolan också imorgon, men det var inte det jag tänkte på. Jag tänkte ju naturligtvis på det här med visum! Dags att förlänga igen. Det var bara tur jag kom ihåg det, jag tänkte på det hela förra veckan men nu denna så vips - borta. Det var en vägkorsning som påminde mig att jag var tvungen att gå till Immigrationsverket och förlänga visumet. Fort hem, så fort det går med tunnelbana och byte och folk i vägen. Väl hemma hittar jag Fredriks pass, Nils pass, men inte mitt! Nu blev det så där jobbigt igen. Inga pengar för jag hade för mig att det kostade pengar att förlänga (vilket det naturligtvis inte gjorde). Fredrik sympatiserar och kommer hem, men jag hittade passet, i förrådshyllan av alla ställen. Vi tar en taxi alla 3 till Immigrationsverket. Väl där kom jag på att jag hade glömt att ta med födelsebeviset, eftersom att min anledning till att besöka Taiwan är ju att besöka min son och då måste det finnas bevis att vi är släkt. Oj oj oj.... Men, handläggaren var snäll och tittade i arkiven och skrev ut ett inskannat dokument, nämligen födelsebeviset! Tack för det. Allt är okej, jag får stanna till den 4e Maj, innan det är dags igen.

Detta visumkollijoks tar på mina nerver. Jag var beredd att åka hem imorgon! Men nu är jag glad att jag slipper infria mina uttalanden. Jag vill ju vara här! Inget snack om saken.

Men nu kan jag bara se framemot att börja skolan igen! Imorgon är det dags. :)

Inga kommentarer: